Kuchnia na diecie

Otaczające nas kolory wpływają nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na fizjologię organizmu. Mogą nawet stymulować lub hamować apetyt. Jakich kolorów unikać w kuchni, by sprzyjały odchudzaniu?

Soczysta czerwień w kuchni? Uważaj na przekąski!

Czerwony kolor stymuluje krążenie i mocno pobudza. Pobudza również apetyt i trawienie – na pięknie czerwoną truskawkę czy jabłko mamy ochotę jak tylko je zobaczymy. O ile jednak potrawa ułożona na czerwonym talerzu – jeśli dbamy o linię – wpływa korzystnie na trawienie i przyspieszenie przemiany materii, o tyle wykorzystanie koloru czerwonego w designie kuchni – zwłaszcza czerwony kolor ścian – zwiększa naszą ochotę na przekąskę. Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie czerwonych ścian czy blatów może okazać się, że każdorazowe wejście do kuchni zaowocuje dodatkową przekąską i … po jakimś czasie kilkoma kilogramami więcej.

kuchnia czerwień

Kuchnia w żółci? Dodatkowe kalorie!

Przy odchudzaniu niezbyt szczęśliwym wyborem jest żółty. Wprawdzie nie pobudza on apetytu, ale kojarząc się z ciepłem i słońcem sprawia, że czujemy się szczęśliwsi i bardziej radośni. W takich warunkach zaś mniej zwracamy uwagę na to, co jemy i łatwiej nam nałożyć na talerz nieco większą porcję posiłku.

Źródło: theseventytree.blogspot.com

Soczysta zieleń? Wrażenie zdrowia i ekologii.

Choć soczysta zieleń ścian daje efekt świeżości i bliskości z naturą, to właśnie te cechy koloru zielonego mogą nam przeszkodzić w utrzymaniu diety opartej o zbilansowanie posiłków i zdrowe odżywianie. W otoczeniu zielonych kolorów mamy wrażenie, że jemy zdrowo i nisko kalorycznie. Przy soczyście zielonych ścianach łatwiej się oszukać i uwierzyć w to, że jemy zdrowo nawet jeśli właśnie smażymy frytki. Do pomalowania ścian w kuchni polecamy farbę Dekoral z kolekcji Łazienka&Kuchnia w kolorze energetycznej zieleni.

kuchnia zieleń

Źródło: www.timticks.com

Aksamitna czekolada? Za dużo słodkiego.

Kolejnym ryzykownym kolorem, który nie sprzyja odchudzaniu jest czekoladowy brąz. Dlaczego? Bo przede wszystkim kojarzymy go z pysznymi słodkościami. A w takim otoczeniu szybko przychodzi nam ochota na jedną, malutką kosteczkę czekolady (co najczęściej kończy się całą tabliczką).

kuchnia brąz

Jakie kolory sprzyjają odchudzaniu?

Jeśli chcesz dbać o linię i nie chcesz, by kolorystyka kuchni dodatkowo zwiększała apetyt i ochotę na przekąski, wybierz chłodne kolory, które nie kojarzą się z jedzeniem i nie wpływają stymulująco na apetyt. Dobrym wyborem będzie zatem:

• niebieski i jego chłodne odcienie – w takim otoczeniu jemy mniej i rzadziej, bo żywność w otoczeniu niebieskiego koloru wygląda mniej naturalnie,
• granatowy, który zmniejsza apetyt, (np. szlachetny antracyt z kolekcji Łazienk&Kuchnia)
• pomarańczowy – pobudza, ale jednocześnie przyspiesza trawienie. Przy pomarańczowym wnętrzu kuchni mamy też tendencję do jedzenia mniejszych porcji,
• krem i ecru – neutralny kolor, który wprawdzie nie hamuje apetytu, ale nie zwiększa ochoty na przekąski,
• ciepłe szarości – kojarzą się z miękkością i “puchatością” – to zaś sprawia, że częściej przypominamy sobie o dodatkowej fałdce na brzuszku. Szary odwraca też myślenie od jedzenia,
• srebrne lub metaliczne dodatki (ale również metalicznie połyskujące farby) – nie korespondują z jedzeniem, dlatego nie stymulują apetytu.

kuchnia błękit

Zrodło: eugeniamariaefendy.blogspot.com

Urządzając kuchnię z myślą o lepszej kontroli nad tym co jemy, warto też od razu zastanowić się czy posiłki będziemy spożywać w kuchni czy w jadalni oraz jakie kolorystyczne dodatki wybierzemy. W przypadku urządzania kącika jadalnego w kuchni warto zadbać o kolory pobudzające trawienie – ale w miejscu przygotowania posiłków unikać kolorów stymulujących apetyt. Wybór dodatków – zwłaszcza zastawy stołowej – również może ograniczyć ilość przyjmowanych kalorii. Dobrym wyborem są talerze brązowe, niebieskie lub czerwone.


Polecane artykuły
Pozostałe artykuły

Jednolity kolor ścian i dodatki w identycznym kolorze? Taki zestaw jest i niemodny i nudny! Projektując idealną sypialnię, w której będziesz z przyjemnością zasypiać i wstawać. Rozważ połączenie przynajmniej trzech kolorów. Jak je dobrać? Trzy metody doboru kolorów Wybierając kilka pasujących do siebie kolorów z koła barw stosuje się jedną z trzech możliwości – dobór komplementarny, analogiczny

Czy jest kolor, który idealnie pasuje zarówno do sypialni, gabinetu, łazienki, czy pokoju dziennego? Tak! Tym kolorem jest jedna z najmodniejszych ostatnio barw – indygo! Indygo to kolor, który stanowi połączenie niebieskiego i fioletowego. Jeszcze nie granat, ale już nie niebieski. W zależności od tego jakiej temperatury będzie wybrany odcień, indygo może zawierać domieszkę zielonego

Skomentuj